Strona główna Zarządzanie nieruchomościami Strefa Mieszkańców Konserwacja nieruchomości Utrzymanie czystości Kontakt Galeria

 

     

Firma C.O.R.N. Biur-Mar od 2000 roku zajmuje się zarządzaniem nieruchomościami Wspólnot Mieszkaniowych, Właścicieli Prywatnych, Właścicieli Instytucjonalnych, Skarbu Państwa.

Zarządzanie i administrowanie Wspólnotą Mieszkaniową

To usługi obejmujące wszelkie czynności ( wymagane przez ustawę gospodarowaniu nieruchomościami, prawo budowlane oraz inne przepisy dotyczące wspólnot mieszkaniowych ) mające na celu stały nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Wspólnoty Mieszkaniowej sprawowany przez licencjonowanego Zarządcę Nieruchomości wśród których należy wymienić:

·         prowadzeniu i nadzorowaniu bieżącej obsługi nieruchomości ( księgowej, prawnej, technicznej, komunalnej )

·         planowaniu krótko - i długookresowych celów i sposobów ich realizacji w odniesieniu do zachowania nieruchomości w stanie niepogorszonym oraz jej rozwoju

·         wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie cen i warunków umów na usługi związane z realizacją  wyznaczonych planem gospodarczym zadań. Uzgadnianie  Właścicielami nieruchomości ostatecznej wersji umów. Merytoryczną kontrolę faktur wystawianych przez usługodawców, kontrolę wykonania umów  i przebiegu okresu gwarancyjnego.

·         utrzymanie stanu technicznego nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. z późn. zm.

·         prowadzenie książki  obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej z okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa

·         zlecanie kontroli technicznej i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa

·         nadzór nad wykonaniem przez wyspecjalizowaną ekipę bieżących napraw i konserwacji instalacji ciepłej i zimnej wody, kanalizacji, centralnego ogrzewania, gazowej, elektrycznej i domofonów oraz napraw i konserwacji w zakresie ogólnobudowlanym – w części dotyczącej nieruchomości wspólnej

·         zlecanie likwidacja awarii urządzeń i instalacji – w części dotyczącej nieruchomości wspólnej oraz usuwanie skutków i przyczyn tych awarii

·         organizowanie i nadzór nad utrzymaniem w należytym porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców wraz z przynależnym do nieruchomości: terenem zielonym, dziedzińcem i chodnikiem

·         udzielanie pomocy – na koszt właściciela lokalu – w likwidacji awarii powstałej w jego lokalu poza częściami wspólnymi budynku

·         nadzór nad techniczną i finansową realizacją zawartych umów o dostawę energii elektrycznej, energii cieplnej, gazu, zimnej wody i odbioru ścieków, wywozu nieczystości i domofonu, oraz do kontrola wykonywania warunków umownych;

·         prowadzenie wykazu lokali mieszkalnych, ewidencjonowanie ich stanu prawnego, aktualizacji liczby mieszkańców poszczególnych lokali oraz imiennego wykazu mieszkańców;

·         prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz zaliczek na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości, zgodnie z przepisami prawa;

·         prowadzenie imiennej ewidencji opłat wnoszonych przez właścicieli lokali na fundusz remontowy, pokrycie kosztów zarządu oraz usług obcych

·         ustalanie wspólnie z Zarządem Wspólnoty wysokości miesięcznych zaliczek za usługi w przypadku zmiany opłat za dostarczenie tych usług lub związanych ze zwiększonym niż planowano poborem energii elektrycznej i gazu, zimnej wody oraz zawiadamianie o tych zmianach właścicieli (mieszkańców) nieruchomości;

·         nadzór nad terminowością wpłat zaliczek oraz monitorowanie właścicieli lokali w przedmiocie zwłoki z ich zapłatą, naliczanie odsetek za zwłokę oraz windykacja należności w porozumieniu z Zarządem;

·        ubezpieczanie nieruchomości od ryzyka ognia i innych żywiołów, a także opłacanie w terminie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości, jeżeli nie są one pokrywane bezpośrednio przez Właścicieli lokali;

·         składanie na żądanie raportów dotyczących zarządzanej nieruchomości;

·       składanie właścicielom nieruchomości rocznego sprawozdania działalności Wspólnoty, w terminie trzech miesięcy od końca roku obrachunkowego;

·      przygotowywanie projektu rocznego planu gospodarczego zarządu nieruchomością wspólną i opłat na pokrycie kosztów zarządu, planowanych przychodów i wydatków z funduszu remontowego oraz opłat za  media i usługi obce

·         kontrola wpływów i wypływów z konta bankowego i obsługa związana z rachunkiem bankowym, przygotowywanie przelewów ;

·         przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji księgowo-rozliczeniowej, technicznej i prawnej nieruchomości;

·         w porozumieniu z Zarządem Wspólnoty wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych w ramach planu gospodarczego, negocjowanie cen i warunków umów, przedkładanie najkorzystniejszych ofert, redagowanie umów;

·        nadzór nad pracami firm wykonujących remonty i modernizację oraz uczestnictwo w komisji przy odbiorze ilościowym i jakościowym wykonywanych robót i usług;

·         wypełnianie w imieniu Wspólnoty części obowiązków związanych z ewentualnym zatrudnianiem przez nią osób fizycznych na zasadach umowy o pracę, umowy zlecenia lub umowy o dzieło;

·         prowadzenie sprawozdawczości Wspólnoty dla urzędów zgodnie z obowiązującymi przepisami;

·         współpraca przy podejmowaniu przez Zarząd Wspólnoty istotnych decyzji dotyczących reprezentowania Wspólnoty na zewnątrz;

·         w porozumieniu z Zarządem Wspólnoty przygotowywanie i zwoływanie zebrań ogółu właścicieli nieruchomości, co najmniej raz w roku, nie później niż w pierwszym kwartale każdego roku kalendarzowego;

·        przygotowywanie projektów uchwał Zarządu oraz uchwał Wspólnoty Mieszkaniowej, list do głosowania, powiadamianie właścicieli o zebraniach i podjętych uchwałach;

·        doradztwo podatkowe i prawne dla współwłaścicieli w zakresie związanym z zarządzaną nieruchomością

·        wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości wspólnej na podstawie Uchwały Wspólnoty, jeżeli takie pomieszczenia się w nieruchomości znajdują.

·        reprezentowanie Wspólnoty przed organami podatkowymi,

·       obsługa administracyjna mieszkańców np. aktualizacja dokumentów w teczkach lokali, wydawanie zaświadczeń, poświadczanie wniosków o dodatek mieszkaniowy itp.,

·         prowadzenie i podpisywanie w imieniu Zarządu Wspólnoty korespondencji z właścicielami i urzędami,

·         zawieranie w imieniu wspólnoty umów o dostawę mediów oraz bieżąca kontrola nad wykonywaniem tych umów,

·         dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy Wspólnoty Mieszkaniowej.